Khamis, 16 Mei 2013

MURSYIDUL AM PAS TUNTUT 5 PERKARA DENGAN KERAJAAN..




Lim Kit Siang Tuntut 5 Pekara Bodoh Dari kerajaan
Lim Kit Siang tidak akan duduk diam selagi lima pekara yang dituntutnya tidak dilayan walaupun dia telah menang di kerusi Gelang Patah. Apa lagi Kit Siang Mahu?

Perkara yang dituntut oleh Lim Kit Siang ialah:

1. Menuntut pilihan raya yang adil dan tidak memihak kepada sebelah pihak untuk menang. - mengikut Lim Kit Siang, pelbagai cara dan taktik kotor dilakukan pihak tertentu seperti melibatkan politik wang, menyebarkan cerita bohong atau fitnah dan menakut-nakutkan pengundi.

2.  Malayisa perlu menjadi sebuah negara yang benar-benar mengamalkan sistem domokrasi. Setiap pengundi atau rakyat berhak menukar parti pilihan mereka. "Mereka juga berhak untuk menukar kerajaan pilihan mereka, selain setiap pilihan raya yang dilaksanakan tidak kiralah ia pilihan raya umun atau kecil perlu dilakukan secara aman" Lim Kit Siang.

3. Keluhuran perlembagaan yang ada perlulah dihormati bukannya pihak tertentu sahaj yang dikenakan tindakan undang-undang. (sesetengah golongan kenamaan terlepas daripada hukuman setelah melakukan kesalahan tertentu- lim kit siang)

4. Pendidikan negara perlu setaraf dengan negara luar yang mengamalkan sistem pendidikan betaraf antarabangsa bukannya dipandang di dalam negara sahaja. (negara luar tidak iktiraf ssitem pendidikan negara, terutama pendidikan tinggi- lim kit siang)

5. Negara ini perlulah sentiasa berada dalam keadaan aman dan wujud budaya sihat persaingan termasuk dalam politik.

Wahai Lim Kit Siang, jangan lah nak perbodohkan 
Rakyat Malaysia ini.
Sudah lah kit siang kalau dah kalah, kalah lahh....
Nik Aziz kata "Nak Kena Ludoh"
nak tengok cara Nik Aziz Ludoh klik sini

1 ulasan: